Artikkelen er mer enn ett år gammel

Har du fått betalingspåminnelse fra NJ?

I disse dager blir det sendt ut mange betalingspåminnelser for forfalt kontingent i 2019. For noen kan det dreie seg om én enkelt faktura, andre får flere.

Om du har fått en purring du stusser over, kan det være at den ikke gjelder den siste ordinære fakturaen du har fått fra oss, men en som står ubetalt fra tidligere i år. Det kan også være at bedriften du jobber i ikke har trukket kontingenten fra lønn, slik det var forutsatt, og at det er grunnen til at du får fakturaen til deg personlig.

Vi beklager at dette fører til at noen medlemmer nå få en uventet betalingspåminnelse, men håper på forståelse for at det er nødvendig å komme ajour med kontingentinnbetalingen. Bakgrunnen for at NJ nå sender purringer du kanskje ellers kunne forventet å få tidligere, er at vi har hatt problemer med vårt datasystem det siste året. Vi arbeider med å oppgradere medlemssystemet.

Om det er behov for det, vil vi være fleksible med å dele opp beløpene og vi kan se på betalingsfrister. Hvis du mener påminnelsen er feil, at du allerede har betalt eller at vi har beregnet kontingent på grunnlag av gale opplysninger, håper vi du tar kontakt med oss på medlem@nj.no eller telefon 22 20 11 10. I dagene som kommer kan det være noe ventetid, men vi tar unna alle henvendelser så fort vi har anledning.

Vi minner også om at det alltid er lurt å sørge for at vi har oppdaterte opplysninger om dine arbeids- og ansettelsesforhold, kontaktinformasjon osv. Slike endringer kan du enkelt legge inn på https://www.nj.no/medlemskap/endre-opplysninger/ .